TIEDOTE 27.1.2015
Vapaa julkaistavaksi

Jenni Pitko vihreän valtuustoryhmän puheenjohtajaksi

Oulun vihreä valtuustoryhmä vahvisti maanantaina 26.1.2015 valtuustoryhmän puheenjohtajaksi Jenni Pitkon. Pitko toimii puheenjohtajana valtuustokauden loppuun.

Jenni Pitko on toiminut valtuustokauden alusta asti ryhmän varapuheenjohtajana ja kaupunginhallituksen jäsenenä. Pitko on aikaisemmin toiminut muun muassa Oulun yliopiston ylioppilaskunnan, OYY:n hallituksen puheenjohtajana ja edustajiston jäsenenä sekä yliopiston hallituksessa.

Pitko on 28-vuotias arkkitehti. Hän tuli valituksi valtuustoon 382:lla äänellä vuonna 2012. Tulos oli vihreän listan toiseksi paras. Väistyvä puheenjohtaja Veikko Ervasti jatkaa kaupunginhallituksessa ja vihreän valtuustoryhmän varapuheenjohtajana.

”Olen iloinen valtuustoryhmän osoittamasta luottamuksesta. Toivon, että pääsen ryhmänjohtajana kehittämään Oulun päätöksentekokulttuuria avoimemmaksi ja läpinäkyvämmäksi. Vihreän ryhmän näkökulmasta kuluvan valtuustokauden suuria haasteita tulevat olemaan ekologisesti kestävän ratkaisun löytyminen kaupungin varavedenottoon sekä Hietasaaren huvipuistokaavan kohtalo. Yleiskaava ja sen viitoittamat pitkän tähtäimen liikenneratkaisut tulevat myös olemaan erittäin merkityksellisiä. Valtuustoryhmässä haluamme tehdä Oulusta viihtyisän ja vetovoimaisen kaupungin, jossa kestävän elämäntavan harjoittaminen on vaivatonta ja jossa jokainen voi hyvin.”

Lisätietoja:
Jenni Pitko, 0445570263