Ensimmäinen valtuustoilta uudella valtuustoryhmällä alkoi ryhmäkokouksella, jossa Jenni tiukalla otteella veti ison määrän asioita läpi. Koruttomasta tilanteesta huolimatta, sisällämme kupli ilo uudesta alusta: ryhmähuoneemme oli tupaten täynnä! Nyt olemme jo saaneet isomman huoneen neljällä valtuutetulla kasvaneelle ryhmällemme.

Ilta oli pitkä, joka tuli varmaan yllätyksenä joillekin meistäkin. Olimme hyvin aktiivisia valtuustokokouksen loppuun asti puoli kahteentoista yöllä. Esa jaksoi laskea satoja ääniä koko illan ja valvoa, että kymmenet äänestykset sujuivat hyvin.

Tulimme kaikki vihreät luottamushenkilöt valituiksi meille ehdotettuihin paikkoihin. Valtuutetut sijoittuivat seuraavasti: Jenni kaupunginhallituksen varapuheenjohtajaksi, Jaana kh:n jäseneksi ja Business Oulun pj:ksi, Satu sivistys- ja kulttuurilautakunnan puheenjohtajaksi, Esa yhdyskuntalautakunnan jäseneksi, Late yhdyskuntalautakunnan varapuheenjohtajaksi, Heikki Siku-lautakunnan ja valtuuston vaalivaliokunnan jäseneksi, Henna hyvinvointilautakunnan jäseneksi, Paula Oulun Energia Oy hallituksen jäseneksi, Susa kaupunginhallituksen varajäseneksi ja Janne Oulun Sivakka Oy hallituksen puheenjohtajaksi.

Valtuutettumme pitivät puheenvuoroja, Jenni nousi puhujapönttöön puolustamaan Raattia vihreänä kaupunkilaisten olohuoneena. Mahtavan kannatuksen kaupunginhallituksessa saanut Jennin esitys siitä, että Raatin tontinluovutus rajataan koskemaan toimintoja, joista on kaikille kaupunkilaisille iloa ja hyötyä voitti valtuuston äänestyksessä reiluin numeroin ja niinpä saamme nauttia yhdestä kaupunkilaisten olohuoneesta, Raatista, edelleenkin ilman, että se varataan asuntojen tai toimistojen käyttöön. Paulan hyvä Jennin esitystä tukeva ponsiesitys, että rantojen rakentamista tarkastellaan kokonaisuutena hyväksyttiin valtuustossa yksimielisesti!

Kokouksessa Jaana käytti hyvän puheenvuoron siitä, että opiskelijoiden siirtyminen Kaukovainion kampukselta Linnanmaalle huomioidaan Kaukovainion kaupunginosaa kehitettäessä.

Lopuksi Jenni ja Susa jättivät valtuustoaloitteen nopeusrajoituksen laskemisesta keskustassa 30 km tunnissa ja Satu piti tärkeänä siirtää matonpesu luonnonvesistä kuivalle maalle, josta hän jätti valtuustoaloitteen.

Kaikki tietysti tutustuimme toisiin uusiin valtuutettuihin äänestysten välillä, niin sanotusti verkostuimme, ja huomasimme, että mukavia ja mielenkiintoisia ja viksuja ihmisiä löytyy myös muista puolueista! Odotamme työntäyteistä, mutta eteenpäin katsovaa, rohkeaa ja toivorikasta valtuustokautta.