”Äänestäjillä tulisi olla käytettävissään tietoa ehdokkaiden vaalirahoituksesta jo silloin, kun he tekevät äänestyspäätöstä. Sen takia on säädetty vapaaehtoisesta ennakkoilmoituksesta.” Vaalirahoitusvalvonnan verkkosivuilla kirjoitetaan.

Kaikki sata vihreää oululaista kuntavaaliehdokasta on täyttänyt vaalirahoituksen ennakkoilmoituksen. Voit tutustua kaikkien oululaisten jättämiin ennakkoilmoituksiin täältä.

Ennakkoilmoitukset perustuvat arvioon ja niitä voidaan myös täydentää ennen vaalipäivää. Varsinaisen vaalirahoitusilmoituksen täyttävät kaikki valtuutetut ja varavaltuutetut vaalien kulujen toteuman mukaan vaalien jälkeen.

Äänestämisen lisäksi lahjoittamalla voit tukea vihreiden työtä ilmastonmuutoksen torjumiseksi, tasa-arvon puolustamiseksi ja luonnon suojelemiseksi. Monelle ehdokkaalle lahjoitukset ovat merkittävin tapa rahoittaa kampanjaansa. Tukeminen on helppoa ja nopeaa. Voit tukea ehdokkaita täältä ja Vihreiden yhteiskampanjaa toteuttavaa Oulun Vihreää kunnallisjärjestöä täältä.